Monarchia.sk

Určujúci ekonomický vplyv

Určujúci (rozhodujúci) ekonomický vplyv znamená mať možnosť poskytovať, obrazne povedané „cukor“, teda energiu, ktorá je podmienkou existencie života. Tiež „cukor“ odoprieť, tým odsúdiť človeka (alebo zviera) na vyhladovanie. Človek s rozhodujúcim ekonomickým vplyvom je skutočným pánom nad životom a smrťou – dokáže svojich priateľov i celé štáty odmeňovať bohatstvom a blahobytom, a nepriateľov trestať stratou majetku, otroctvom, väzením až napokon fyzickou likvidáciou.

Vlastníctvo, moc a zákon ohraničovania spolu súvisia. Vlastníctvo, čo to je?

Vlastníctvo je spoločenstvom uznávaná norma, podľa ktorej jedinec so svojimi nadobudnutými vecami je nedotknuteľný. Svoje telo vlastníš ty, nikto iný. Aj jedlo, ktoré sa chystáš zjesť. Bez jedla niet života. Aj dom alebo byt. Ak nie, hrozí ti pobyt na ulici. Vtedy budeš mať problém nielen so zaobstaraním si jedla, ale aj počasím. Všetko, čo ti slúži, aby si mohol žiť, to znamená ruky, nohy, svaly, srdce, pľúca na dýchanie, jedlo na stole, taniere, príbor, byt, pole, dielňa, zbraň, úspory atď., ostatní uznávajú za tvoje. V opačnom prípade aj jedlo by ti mohol hocikto od úst vziať, a nechať ťa vyhladovať na smrť. Vyvlastnené by bolo aj tvoje telo. Ak by taká hypotetická situácia nastala, to jest neuznávanie žiadneho vlastníctva, začal by vzájomný boj o prežitie v dôsledku pudu sebazáchovy. Týmto bojom by sa opäť vytvorila buď obecne uznávaná norma o nedotknuteľnosti iného, teda priateľské vzťahy s mierom. Alebo trvalý boj: útočiaceho predátora, a brániacu sa korisť; parazita a hostiteľa; otrokára a otroka – teda nepriateľské vzťahy.

Moc, čo to je?

Moc je schopnosť jedinca presadiť svoju vôľu aj navzdory opozícii v ohraničenom sociálnom priestore, napríklad v štáte. Súvisí so silou, ktorá môže pochádzať z telesnej sily s autoritou (u zvierat, vo väzenských celách a podobných uzavretých komunitách) alebo ekonomickej sily. Určujúci ekonomický vplyv môže existovať iba za predpokladu existencie vlastníctva. Vlastníctvo vyžaduje priateľské vzťahy (vid vyššie). Ak teda držiteľ moci nechce svoju moc plynúcu z ekonomickej sily stratiť, musí mať priateľské vzťahy minimálne so svojimi dostatočne početnými brannými (silovými) zložkami.

Iste vieš, že susedovi nemôžeš prikazovať, čo má alebo nemá robiť vo svojom dome. Ani tebe by sa nepáčilo, keby ti niekto prikazoval, akou farbou smieš mať vymaľovaný byt. Situácia sa zmení, keď o svoj dom s dvorom a záhradou z nejakého dôvodu prídeš. Vtedy nový vlastník ti už môže prikázať napríklad, aby si sa vysťahoval. Ak by ťa ponechal bývať, mohol by ti všeličo nariadiť. Napríklad, aby si na dvore (ktorý už nie je tvoj) strpel jeho domáce zviera, hoci ty domáce zvieratá v obľube nemáš. Rovnako je to aj so štátom. Majiteľ rozhoduje, ako bude štát vyzerať. Môže všetky verejné priestranstvá oblepiť množstvom nevkusných reklám, ktoré ťa budú obťažovať. Budeš to musieť strpieť. Dokonca sa môže stať aj taká vec, že tvoje deti nebudeš mať ty, ale povinne budú zverené do výchovy niekomu inému, lebo taká je vôľa majiteľa štátu. S tým nemôžeš urobiť nič. Pretože ty nevlastníš štát. Vlastní ho iný, a ten rozhoduje. Má pripravené aj silové zložky pre prípad, ak by si sa rozhodol urážlivé reklamy poškodiť alebo urobiť niečo iné, majiteľom netolerované. Navyše bezcharakterný, zločinný, nepriateľský vlastník ťa môže aj klamať, a následne rôznym spôsobom využívať. Manipulovať s tvojou mysľou až tak, že nebudeš vedieť, kde je sever; budeš si myslieť opak toho, čo je skutočnosť. Napríklad, že vlastníkom si ty, a teda všetko to zlé sa deje z tvojej vlastnej vôle. Totiž spoločenské pravidlá možno pomocou nebezpečnej ideológie nastaviť tak, že majiteľ (držiteľ moci) svoje bohatstvo – a s ním aj určujúci ekonomický vplyv – môže prechovávať v utajení (anonymite). Navodzuje sa zdanie priateľských spoločenských vzťahov. V skutočnosti majiteľ nepriateľsky (oklamaním) využíva všetkých kolo seba, vrátane silovej zložky, ktorá v takto nastavenej spoločnosti neochraňuje priamo držiteľa moci, keďže ten je anonym. Ale bráni ideológiu, a tá umožňuje anonymnému indivíduu mať určujúci ekonomický vplyv. Ide o asymetriu v spoločenských vzťahoch medzi držiteľom moci, a ostatnými. Takýto spoločenský stav môže teoreticky viesť až ku nadvláde jediného človeka (anonyma) nad celým ľudstvom v globálnom meradle, čo inak by nebolo možné z princípu ohraničovania. Jedná sa o rakovinové bujnenie ľudskej spoločnosti (svetovládu, globalizáciu), kedy prirodzené regulačné mechanizmy zlyhávajú.

Pri každom podvode vzniká asymetria vzťahu, kedy obeť uverí v priateľstvo a dobrý úmysel, ale podvodník si je vedomý svojej agresie, teda nepriateľstva. Tenká hranica je pri požičiavaní peňazí, resp. požičiavaní, pretože tu platí príslovie: „Kto rád si požičiava, nerád vracia“. Platí to aj opačne: „Cudzie požičiava, vlastné chráni“. Do takého vzťahu môže jeden z účastníkov vstupovať ako agresor, teda človek majúci v úmysle poškodiť toho druhého, v krajom prípade až úplne pripraviť o majetok. Obeťou môže byť málo obozretný jednotlivec alebo aj celé štáty. V dôsledku rizík spojených so splácaním dlhu stratia všetko, vrátane slobody. Podvodník navodzuje zdanie priateľa, ktorý pomáha k dosiahnutiu zisku (požičiava). Alebo poskytne zdanlivo výhodnú protihodnotu: peniaze pri odkúpení domu, zeme – existenčne dôležitej veci. Klamaná obeť si nevšimne riziká a môže skĺznuť do úplnej závislosti – otroctva a následného pracovného vykorisťovania. Pri každom podvode sa nastavuje osídlo, ktorými sú falošné sľuby, ale aj veci, ktoré existujú a ktoré svojim zovňajškom lákajú. Ibaže sú to nastražené pasce – napríklad falošný blahobyt.

« späť

Občianske združenie Monarchia.sk. Pre kontakt kliknite tu.